ALOHA

HI, PEKHABOR

Saturday, August 16, 2008

titik permulaan (maafkan aku)

salam........ di sini aku, Nik Ahmad Hazim merasmikan blog yg tak sebeberapa ini. aku ingin meminta maaf in advance jika blog ini menyusahkan sesaper yg membaca nye.....

jika dulu aku pernah menyatakan bhw lelaki teenager yang mempunyai blog dan menggunakannya sebagai tempat menulis tentang kehidupan mereka adalah satu perbuatan salah. aku menganggap hanya perempuan saja yg berhak berbuat sedemikian. tapi setelah aku mengambil masa utk memikirkannya, tiba2 jer rasa mcam bersalah dan merasakan aku ni seorang insan yg jahil...

tujuan aku membuat statement sebegitu rupa terhadap diri aku sendiri kerana aku menilai dari sudut panadangan aku saje...

adakah itu adil....

bagi aku, itu tidak adil.....

so, as a result i will take some time trying to understand what is the joy of doing this....

this an experimental blog for me....

wahai brother2 blogger yg terbaca blog ini, aku ingin meminta maaf ke atas kejahilan aku sblm ini.....

sorry.... maaf laaa aden...

sebelum ini, pengalamn telah mengajar aku bhw kita ini adlah makhluk yg amat lemah. logic kita kadang2 rendah pada org lain. jadi, kadang2 tu apa yg kita fikir tidak lah selalu betul. tak adil lah kalau kita menyatakan bhw satu pihak itu betul jika kita tak menyiasat pihak yg satu lg kan...

jadi aku menyeru sahabat2 ku agar tidak emotional membuat sesuatu keputusan atau statement. pikir2 dulu. kita kan ader otak...

gunalah kurniaan tersebut....

there was a saying....

3 bende yg korang takleh tarik balik iaitu:-
1. anak panah
2. masa
3. percakapan (statement kot)
(betulkan aku kalau salah)

so, cubalah pikir sebelum bwat sesuatu........

kalau korang pikir ape yg aku tulis ni salah,

tlg lah bagitau aku
aku ingin tahu apekah sudut pandngan korang....

1 comment:

atTahirah said...

hui2..
dah sm..siasat dua2 pihak dulu..
anyway, keep up!