ALOHA

HI, PEKHABOR

Sunday, July 25, 2010

cats

yup, sudah lama tidak ku picit ini keyboard ntuk menulis blog ku. mmg ade idea tapi malas nak tulis nya. mmg ade komputerr tapi facebuk dibukak nya. mmg ade masa tapi tv jugak temannya. (sile bace gune ala2 indon or jawe part nih)

(skrang gune tone biase lak)
setiap manusia ade mata dan mata itu ade fungsinya. fungsi mate ape lagi jika bukan untuk melihat. dan dari perbuatan melihat itu manusia telah mencipta satu aktiviti yang dipanggil memerhati aka "obeserve". dan disebabkan manusia ade sifat ingin tahu aka "curious" maka manusia suka untuk memerhati sambil membuat konklusi.

setelah lebeyh kurang 2 purnama bersama kucing2 perliharaan dirumah. otak ku telah berjaya mengingatkan aku kembali mengapa aku suka kucing. turut juga otak ku memberi idea2 yang atau alasan2 baru bagi aku untuk menyukai kucing. kalo korang tak paham x per, slow2 lah paham

mengikot ape yg aku tahu kucing ni start2 dipelihara adalah untuk menangkap binatang2 kecik dlam umah. (selalunye tikus) sbab tu kite slalu nampak kucing ni gerak2 lincah nye ntok menangkap bnatang kecik yg len kat umah kite. mcm cicak ke , lipan ke, camtu lah lbeyh kurang.

dan konklusi yg dicapi bile lame2 duk men ngan kucing ialah setiap kucing cam manusia gak ade perangai sndirik. ade yg aktif, pemalu, dan ade gak kite leh kesan diorang nye tabiat,
ini bagi aku amat2 lah menarik.

satu lagi yg mnarik pasal kucing (atau bintang peliharaan len) ialah sifat kesetiaan binatang2 itu. owh sungguh ku kagum dgn sifat setia bnatang nih. mmg dia anggap kite ni master diorang. hahahahaha kagumnya!!!

No comments: